-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Teisiniai reorganizavimo aspektai
Pagal LR civilinį kodeksą (CK), juridiniai asmenys gali būti reorganizuojami jungimo ir skaidymo būdais. Galimi juridinių asmenų jungimo būdai yra prijungimas ir sujungimas. Galimi juridinių asmenų skaidymo būdai yra išdalijimas ir padalijimas. Visais šiais išvardintais reorganizavimo atvejais vienas iš reorganizuojamų asmenų pasibaigia be likvidavimo procedūros.
LR akcinių bendrovių įstatymas (ABĮ) numato atskirą institutą – atskyrimą, kai bendrovės, kuri tęsia veiklą, dalis gali būti atskiriama ir šiai daliai priskirtų turto, teisių bei pareigų pagrindu gali būti kuriama viena ar kelios tos pačios teisinės formos naujos bendrovės. Be to, Lietuvos teisės aktai numato ir bendrovių, kurios registruotos kitose ES šalyse, vienos valstybės ribas peržengiantį jungimąsi, kai reorganizacijoje dalyvauja ir Lietuvoje registruota bendrovė.
Įsivertinus verslo pertvarkymo tikslus ir procesus, reikėtų įvertinti teisinius formalumus.
Išankstiniai sutikimai
Kredito sutartyse su bankais ar finansinio lizingo sutartyse su lizingo bendrovėmis paprastai būna apribojimas skolininkui vykdyti reorganizaciją, negavus išankstinio banko ar lizingo bendrovės sutikimo. Todėl turint kreditorių, reikėtų įsivertinti, ar sutartys su jais nereikalauja gauti išankstinio sutikimo reorganizacijai vykdyti.
Ekonominis turinys
Prieš vykdant reorganizaciją, turi būti aptariamas ekonominis jos turinys. Europos Teisingumo Teismas ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra apibrėžę piktnaudžiavimo mokesčių srityje koncepciją. Piktnaudžiavimu pripažįstami atvejai, kai mokesčių mokėtojas sukuria transakcijų eilę, nesiejant jų su ekonominiu pagrindimu, o pagrindinis tokių sandorių tikslas yra mokestinės naudos įgijimas. ETT yra suformulavęs dvi būtinas sąlygas piktnaudžiavimui konstatuoti:
1) transakcija atitinka formaliąsias sąlygas, nustatytas teisės aktuose ir dėl to yra įgyjamas mokestinis pranašumas, kuris prieštarauja ES ir nacionalinės teisės siekiamiems tikslams;
2) pagrindinis sandorių tikslas yra mokestinio pranašumo įgijimas, tačiau sandoriai neturi ekonominio ir verslo pagrindimo.
Mokestinės pasekmės
Prieš vykdant reorganizaciją, reikia įvertinti galimas jo mokestines pasekmes, kurios, deramai jų neįvertinus, gali būti labai netikėtos ir skaudžios.
Pranešimai valstybinėms institucijoms
Reorganizuojant įmonę, „Sodrai“ turi būti teikiamas 6-SD pranešimas apie draudėjo reorganizaciją kartu su draudėjo reorganizavimo sąlygų dokumento patvirtinta kopija. Prie minėto pranešimo gali reikėti teikti ir kitus pranešimus. Tai priklauso nuo to, kokiu būdu reorganizuojama įmonė. Skiriasi ir pranešimų pateikimo terminai – nuo 3 iki 10 darbo dienų, įvykus atitinkamam įvykiui.
Jeigu įmonė pradės likvidavimo, bankroto, reorganizavimo ar restruktūrizavimo procedūrą, ji privalo pateikti VMI formą FR0711 per 30 dienų nuo procedūrų pradžios.
Darbuotojų informavimas ir konsultavimasis
LR darbo kodekso (DK) 47 str. 4 d. nustato, kad, prieš priimdamas sprendimą dėl įmonės reorganizacijos, verslo ar jo dalies perdavimo ir kitus sprendimus, galinčius turėti esminės įtakos darbo organizavimui įmonėje ir darbuotojų teisinei padėčiai, darbdavys privalo informuoti darbuotojų atstovus ir konsultuotis su jais dėl tokio sprendimo priežasčių bei teisinių, ekonominių ir socialinių padarinių darbuotojams ir dėl numatytų priemonių galimiems padariniams išvengti arba jiems sušvelninti. Apie būsimą verslo ar jo dalies perdavimą darbuotojui turi būti pranešta iš anksto raštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų, nurodant verslo ar jo dalies perdavimo datą, teisinį pagrindą, tokio perdavimo ekonominius ir socialinius padarinius darbuotojui.
Kreditorių informavimas
Prieš reorganizaciją reikia įvertinti, kad bus būtina informuoti visus kreditorius apie ją. Pagal ABĮ, bendrovės kreditoriai savo reikalavimus gali pateikti nuo reorganizavimo sąlygų paskelbimo pirmos dienos iki visuotinio akcininkų susirinkimo, kurio darbotvarkėje numatyta priimti sprendimą dėl bendrovės reorganizacijos. Be to, kreditoriai gali susipažinti ir su reorganizavimo sąlygomis ir kitais su tuo susijusiais dokumentais. Bendrovė privalo papildomai užtikrinti prievolių įvykdymą kiekvienam to reikalaujančiam jos kreditoriui, kurio teisės atsirado ir nepasibaigė iki viešo paskelbimo apie sudarytas reorganizavimo sąlygas, jeigu manoma, kad prievolės įvykdymas pasunkės.
Papildomos konsultantų paslaugos
Reorganizacijai atlikti gali reikėti:
1) turto vertintojų paslaugų, siekiant įvertinti, pvz., akcijų vertę, jas mainant į kitas akcijas;
2) auditorių paslaugų, kurie tam tikrais atvejais privalo įvertinti reorganizavimo sąlygas ir akcijų keitimo santykį;
3) finansų ir apskaitos paslaugų, tais atvejais, kai, pvz., įmonė atskiriama ir atskiriamam turtui reikia proporcingai priskirti teises, pareigas, nuosavą kapitalą, padalinti balansus ir pan.