-
Audito metodologija
Auditas – neatskiriama kiekvienos įmonės kontrolės procedūrų dalis, padedanti užtikrinti klientų ir partnerių pasitikėjimą bei suteikianti vertingos informacijos įmonės valdymui.
-
Finansinių ataskaitų rengimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Grupės įmonių finansinių ataskaitų konsolidavimas
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Buhalterinė apskaita
Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Mokesčių apskaita
Vykdome PVM, pelno, gyventojų pajamų mokesčių ir socialinio draudimo įmokų bei kitų mokesčių apskaitą, teikiame atitinkamų mokesčių deklaracijas ir pasirūpiname užpildytų deklaracijų pateikimu atitinkamoms institucijoms. Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Vyriausiojo finansininko paslauga
Dažnai įmonei nėra naudinga turėti visu etatu dirbantį vyriausiąjį finansininką, o puse etato dirbančio vyriausiojo finansininko darbo krūvis ne visada gali užtikrinti visapusišką, kompetentingą ir operatyvų funkcijų vykdymą. Todėl mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms siūlome vyriausiojo finansininko paslaugas, užtikrindami paslaugos rentabilumą ir konfidencialumą., Užsakomosios paslaugos: buhalterinė apskaita, darbo užmokesčio apskaita, finansinių ir konsoliduotų ataskaitų rengimas, vyriausiojo finansininko paslauga, grupės finansinių ataskaitų konsolidavimas. Dinamiškos organizacijos savo visą energiją turi skirti verslo tobulinimui, auginimui. Užsakomosios paslaugos Jums gali pagelbėti tai padaryti. Kai kurių paslaugų atlikimo perleidimas trečiosioms šalims Jums ne tik leidžia susikoncentruoti ties savo verslu, tačiau padidina jų efektyvumą bei sumažina išlaidas.
-
Tarptautinis apmokestinimas
Klientams, kurie plečia savo veiklą Baltijos šalyse arba už Baltijos regiono ribų, būtina detali informacija apie mokesčių reglamentavimą, taikomą paskirties šalyje. Padedant „Grant Thornton“ aljanso partneriams, galime pasiūlyti sprendimus, padedančius klientams minimizuoti mokestinę riziką, vykdant veiklą užsienio mokesčių jurisdikcijoje.
-
Sandorių kainodara
Konsultuojame tarptautines įmones sandorių kainodaros (ang. Transfer pricing) klausimais ir patariame kaip pagal teisės aktų reikalavimus parengti kainodaros dokumentaciją (ang. Transfer pricing documentation). Taip pat padedame pasirinkti mokesčių tikslais teisingą sandorių kainodaros politiką (ang. Transfer pricing policy).
-
PVM prievolės ir PVM grąžinimas
Klientų vardu vykdome tarpvalstybinio PVM, sumokėto kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, grąžinimo procedūras. Esant būtinybei, konsultuojame klientus dėl Europos Sąjungos valstybėse narėse sumokėto PVM susigrąžinimo.
-
Pelno mokestis, lengvatų taikymas
Mes analizuojame, ar bendrovės gali taikyti pelno mokesčio lengvatas ir sumažinti jų efektyvų pelno mokesčio tarifą, nuo 15 iki maksimaliai 7,5%.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Išsamus patikrinimas (ang. Due Diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga.
-
Pagalba ir atstovavimas mokestinių tyrimų, patikrinimų, ginčų metu
Teikiame įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą bei PVM mokėtojų registrą paslaugas. Atstovaujame klientų interesus mokestiniuose ginčuose Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Mokestinių ginčų komisijoje, teismuose ir kitose institucijose.
-
Teisiniai sprendimai verslo startui
Padedame greitai įsteigti įmonę, filialą ar nuolatinę buveinę Lietuvoje, atidaryti banko sąskaitą, įsiregistruoti PVM mokėtojų registre ir gauti visas veiklai reikalingas licencijas.
-
Teisiniai sprendimai verslo vystymui
Mūsų komanda teikia paslaugas vietos ir tarptautinėms įmonėms valdant, reorganizuojant ir likviduojant dukterines įmones, filialus ir atstovybes Lietuvoje.
-
Vadovų bei darbuotojų įdarbinimas
Pasirūpinsime gerai apgalvotomis darbo sutartimis ir naudų paketo aprašymu, konfidencialios informacijos apsauga, darbuotojų duomenų tvarkymu ar akcijų opcionų taisyklėmis, įdarbinimu iš ES bei trečiųjų šalių, nuotolinio darbo organizavimu.
-
Finansų technologijos - Fintech
Sukaupę didžiulę patirtį pinigų plovimo prevencijos ir atitikties srityje bei turėdami stiprią finansų ekspertų komandą, konsultuojame klientus finansinių paslaugų teikimo, elektroninių pinigų, mokėjimo įstaigų licencijavimo, kapitalo formavimo, tarpusavio skolinimo platformos operatorių įrašymo į operatorių sąrašą ir kitais veiklos klausimais.
-
Migracija ir persikėlimas
Jums, Jūsų šeimos nariams bei organizacijos darbuotojams padedame gauti nacionalinę ir Europos Sąjungos (Šengeno) vizas, leidimus gyventi, e-rezidento statusą, teikiame tarpininkavimo raštus bei užtikriname sklandų persikėlimą į Lietuvą.
-
Išsamus patikrinimas - Due diligence
Finansinis išsamus patikrinimas (financial due diligence) – kruopšti įsigyjamos įmonės veiklos finansinė, mokestinė ir teisinė analizė, kurią atlikus, parengiama ataskaita, kurioje pateikiama detali patikrintos įmonės apžvalga. Mes siekiame padėti savo klientams priimti pagrįstą investicinį sprendimą suteikdami jiems finansinio išsamaus patikrinimo paslaugas, kurios yra aiškiai susietos su jų reikalavimais kaip pirkėjais ir tinkamos jų finansuotojams.
-
Fintech
Sparčiai besikeičiantis pasaulis ir besivystančios technologijos skatina kurti naujus verslo modelius, tokius kaip elektroninių mokėjimų įstaigos, virtualios valiutos paslaugų teikėjai ir finansų organizacijos. Grant Thornton Baltic teikia šioms įmonėms paramą ir patarimus.
-
Įmonių finansų valdymas
Konsultuojame klientus ne tik nuo nuo pirmųjų žingsnių - verslo planavimo ir steigimo, bet ir detaliai išanalizavę įmonės finansinius veiklos parametrus, patariame kaip išspręsti iškilusias problemas, prisidėti prie verslo augimo, procesų tobulinimo, kaštų optimizavimo, efektyvaus pinigų srauto valdymo visuose jūsų įmonės gyvavimo cikluose.
-
Verslo vertinimas
Įmonės vertinimas yra vienas iš svarbiausių žingsnių verslo pardavimo procese. Mes remiamės tarptautiniu mastu pripažinta metodika, o mūsų parengta įmonės/verslo vertinimo ataskaita leidžia savininkui geriau suprasti savo verslo vertę dar prieš pradedant pardavimo procesą. Lygai taip pat dažnai šia paslauga naudojasi ir klientai, kurie nori įsigyti kitas įmones.
-
Įmonių susijungimas ir įsigijimas, pardavimo ir skaidymo sandoriai
Konsultuojame klientus dėl visų pagrindinių sandorių sudarymo proceso aspektų: pirkėjo arba potencialios susijungimo arba įsigijimo sandorio šalies suradimas, pradinė analizė ir vertinimas, derybos, išsamus patikrinimas, sandorio kainos struktūrizavimas, teisinių dokumentų parengimas ir oficialus sandorio užbaigimas.
-
Obligacijų savininkų interesų gynimas
Grant Thornton teikia Obligacijų savininkų interesų gynimo, teisių apsaugos paslaugas. Mes turime išteklius, žinias ir naujausias technologijas. Obligacijų savininkų interesų gynimas · Obligacijų savininkų interesų atstovavimas
-
Išorinio finansininko paslaugos
Ar jums reikia patarimų, kaip plėtoti savo verslą, o gal norite pagerinti bendrą savo verslo pelningumą? Tada mūsų Išorės finansininko paslaugos gali būti tinkamiausias sprendimas.
-
Mokymai
Mokymai įmonių savininkams bei vadovams, finansų direktoriams, buhalteriams finansų valdymo temomis. Mūsų ekspertai turi didelę regioninę kompetenciją ir glaudžiai bendradarbiauja su mūsų kolegomis iš viso pasaulio. Jie taip pat mielai dalijasi savo patirtimi su mūsų klientais.
-
Vidaus auditas licenzijuotoms finansų sektoriaus įmonėms
Lietuvos finansų sektoriaus įmonėms pritaikytos vidaus audito paslaugos užtikrina norminių aktų laikymąsi, rizikos valdymą ir veiklos tobulumą.
-
Vidaus auditas ES / užsienio paramos fondų projektams
Vidaus auditas ES/užsienio paramos fondų projektams padeda užtikrinti veiklos ir susijusių išlaidų atitiktį reikalavimams.
-
Vidaus auditai įmonėms, sertifikuotoms ISO
Vidaus auditas yra atitiktis ISO standartui ir valdymo sistemos efektyvumo bei veikimo įvertinimas, renkant objektyvius atitikties ir veiklos įrodymus.
Teisiniai aspektai
Prastova
2020 m. balandžio 8 d. įsigaliojo LR DK 47 straipsnio 1 dalies pakeitimas, kuriuo nustatyta, kad darbdavys gali darbuotojui ar darbuotojų grupei paskelbti prastovą, kai:
<...>
2) Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ar karantiną ir darbdavys dėl to negali suteikti darbuotojui darbo sutartyje sulygto darbo, nes dėl darbo organizavimo ypatumų nėra galimybės sulygto darbo dirbti nuotoliniu būdu arba darbuotojas nesutinka dirbti kito jam pasiūlyto darbo.
Informavimas apie prastovą
Nuo 2020 m. balandžio 8 d. pradėtas taikyti ir LR DK 47 straipsnio 3 dalies 1 punkto pakeitimas, kuriuo nustatyta, kad ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo prastovos karantino laikotarpiui paskelbimo darbdaviai informuoja Valstybinę darbo inspekciją apie prastovos paskelbimą darbuotojui, vadovaudamiesi LR vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka.
Įstatymo taikymas atgal. Darbdaviai, iki LR DK 47 straipsnio 3 dalies1 punkto pakeitimų įsigaliojimo paskelbę darbuotojams prastovą karantino laikotarpiui, ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo LR DK 47 straipsnio 3 dalies 1 punkto pakeitimų įsigaliojimo (2020-04-08) informuoja Valstybinę darbo inspekciją apie prastovos paskelbimą darbuotojams, vadovaudamiesi Vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka.
Apie paskelbtas prastovas informuojama, užpildant LR Valstybinės darbo inspekcijos interneto svetainėje (www.vdi.lt) patalpintą formą.
Pranešime apie paskelbtą prastovą nurodoma:
- įmonės, įstaigos, organizacijos pilnas pavadinimas;
- įmonės, įstaigos, organizacijos kodas;
- paskelbtos prastovos laikotarpis;
- darbuotojų skaičius, kuriems paskelbta prastova;
- įmonės, įstaigos, organizacijos atsakingo asmens vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninis paštas.
Įmonių, kuriose darbuotojui ar jų grupei paskelbta prastova, sąrašas bus artimiausiu metu pradėtas viešai skelbti LR Valstybinės darbo inspekcijos interneto svetainėje.
Darbdaviai, kurie nevykdys pareigos pranešti apie darbuotojui ar jų grupei paskelbtą prastovą arba kurie pateiks klaidingą informaciją, turės sumokėti LR Administracinių nusižengimų kodekse nustatyta baudą ir grąžinti visą gautą subsidijos darbo užmokesčiui sumą.
Prastovos tipas |
Apmokėjimas |
Reikalaujamas laikas darbe |
DK 47 str. 1 d. 2 p. Paskelbus ekstremalią situaciją ar karantiną. |
Ne mažesnė nei minimali mėnesinė alga (MMA), kai darbuotojas dirba visą darbo laiko normą. |
Negalima reikalauti būti darbe. Galima skelbti dalinę prastovą. |
Prastovos tipas |
Apmokėjimas |
Prastovos laikas |
Dalinė prastova. DK 47 str. 3 d., 4 p. |
Dalinė prastova ekstremalios situacijos metu: Už darbą – darbo užmokestis; už prastovą – proporcingai, ne mažiau MMA. |
1) ne mažiau kaip 2 d. d. per savaitę; arba 2) Ne mažiau kaip 3 darbo val. per dieną. |
2020-04-10 įsigaliojo Užimtumo įstatymo 41str. 21 d. pakeitimai.
SUBSIDIJŲ DYDŽIAI:
- 70 proc. nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau nei 910,5 eurų bruto. Pareiga išlaikyti ne mažiau kaip 50 procentų darbo vietų ne trumpiau kaip 3 mėnesius (priklausomai nuo subsidijos dydžio, Subsidijos mokėjimo tvarkoje gali būti nustatytas ilgesnis terminas) nuo subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo pabaigos.
- 90 proc. nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau nei 607 eurai bruto. Pareiga išlaikyti ne mažiau kaip 50 procentų darbo vietų ne trumpiau kaip 3 mėnesius nuo subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo pabaigos.
KREIPIMASIS DĖL SUBSIDIJŲ (subsidijų tvarkos aprašas dar nėra patvirtintas)
https://uzt.lt/news/subsidijos-darbdaviams-ir-savarankiskai-dirbantiems-kur-ir-kada-kreiptis/
- Dėl subsidijos skyrimo darbdaviai turi kreiptis į Užimtumo tarnybos Klientų aptarnavimo departamentą, kurio veiklos teritorijoje registruota darbdavio buveinė.Darbdaviai dokumentusdėl subsidijų už kovo mėnesį gali pateikti iki balandžio mėnesio pabaigos, už balandžio ir vėlesnius mėnesius – iki kito mėnesio 15 d. imtinai.
- Norintys gauti subsidiją, darbdaviai pirmą kartą turi pateikti Užimtumo tarnybai užpildytą ir pasirašytą pasiūlymą, prašymą ir dokumentų kopijas apie konkretiems darbuotojams paskelbtą prastovą (dokumentų formos pateiktos Užimtumo tarnybos svetainėje). Kreipiantis dėl subsidijos kitą mėnesį, bus prašoma pateikti dokumentus, pagrindžiančius darbuotojams išmokėtus darbo užmokesčius.
REIKALAVIMAI / KITI ASPEKTAI
Darbdavys, teikdamas prašymą gauti subsidiją darbo užmokesčiui turi
atitikti šią sąlygas:
- per paskutinius vienus metus neturėti administracinės nuobaudos, skirtos už nelegalų darbą;
- turėti ne daugiau nei vieną per paskutinius vienus metus paskirtą administracinę nuobaudą už:
- darbo įstatymų, darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų pažeidimą;
- darbo užmokesčio apskaičiavimo ir mokėjimo tvarkos pažeidimą;
- darbo laiko apskaitos pažeidimą;
- nelaimingo atsitikimo darbe nuslėpimą ir kitus teikiamame prašyme nurodytus reikalavimus.
Subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas šiais atvejais:
- Lietuvos Respublikos Vyriausybė atšaukia ekstremaliąją situaciją ar karantiną arba sueina bent vieno iš jų paskelbimo terminas;
- įsiteisėjus teismo nutarčiai iškelti bankroto bylą subsidijos gavėjui arba kreditorių susirinkimui priėmus nutarimą bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;
- įregistravus likviduojamos įmonės statusą Juridinių asmenų registre;
- LR Valstybinei darbo inspekcijai nustačius, kad darbuotojas prastovos metu vykdo darbo funkcijas;
- Užimtumo tarnybai ir (arba) LR Valstybinei darbo inspekcijai pateikus tikrovės neatitinkančią informaciją ir dokumentus;
- Darbdavys neįvykdęs įsipareigojimo ne trumpiau kaip 3 mėnesius nuo subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo pabaigos išlaikyti ne mažiau kaip 50 procentų darbuotojų, už kuriuos bus mokama subsidija darbo užmokesčiui, darbo vietų, galės dalyvauti remiamojo įdarbinimo, darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimo, vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo priemonėse ne anksčiau kaip po 12 mėnesių baigus mokėti subsidiją darbo užmokesčiui;
- Darbdavys, pažeidęs atitinkamus teisės aktus, savo prašymu dėl subsidijos darbo užmokesčiui gavimo prisiimtus įsipareigojimus, turės grąžinti išmokėtą subsidiją ir atsakyti pagal teisės aktus.
Mokesčiai
Sąrašas tiesiogiai paveiktų COVID-19 verslų – ar Jūsų verslas jame?
Internetu: https://www.vmi.lt/cms/informacija-apie-mokesciu-moketojus
(Vyriausybės nutarimas (2020-03-14 Nr. 207 ir 2020-03-16 Nr. 222).
Esant sąraše:
- nuo delspinigių atleidžiama automatiškai (iki ekstremalios situacijos pabaigos) ir
- mokesčiai neišieškomi (2 mėn. po ekstremalios situacijos pabaigos).
Nesant sąraše arba net ir esant jame rekomenduojama:
- Kreiptis į VMI dėl mokesčių atidėjimo (iki 12 mėn.) ir išdėstymo (grąžinimo grafiko per vienerius ar kelerius būsimus metus).
- Prašymas - https://www.vmi.lt/cms/informacija-verslui-del-covid-19
- Rekomenduojame jį stipriai argumentuoti, ypač, jei Jūsų nėra sąraše, o Jus paveikė tiesiogiai (paaiškinti, kaip ir kodėl paveikė, pagrįsti skaičiais, jei įmanoma).
- Atsiradus naujų nepriemokų (GPM, SODRA balandžio 15 d. – reikės naujo prašymo būtent toms nepriemokoms!)
Kas bus toliau, kai baigsis ypatingosios aplinkybės, o mokesčius vis tiek reikės mokėti, nors įmonės finansai nebus subalansuoti?
- Ateinanti svarbi data – birželio 15 d. – pelno mokesčio mokėjimo ir kainodaros dokumentacijos parengimo už 2019 m. data!
- GT gali padėti „sėkmės užmokesčio“ pagrindu peržiūrėti 2019 m. pelno mokesčio skaičiavimus – dažnai randama galimybių sutaupyti ir taikyti lengvatas ir galima spėti jas raštu suderinti su VMI!
- GT gali padėti parengti ir supaprastintas kainodaros dokumentacijas, taupant įmonės lėšas ir užtikrinant efektyvumą.
- RIZIKINGESNI SPRENDIMAI --> NEPATIKIMAS MOK. MOKĖTOJAS!
Kiti aspektai:
1. PVM nuo viešbučių
Viešbučio rezervavimo mokestis kaip rankpinigiai, kurie negrąžinami atšaukus rezervaciją, nelaikomi PVM objektu ir PVM nuo tokių išankstinių apmokėjimų neskaičiuojamas.
Dėl susiklosčiusių aplinkybių dėl įsipareigojimų nevykdymo mokamos sumos taip pat gali būti laikomos nuostolių atlyginimu arba kompensacija, nuo kurių PVM neskaičiuojamas. N. B. svarbu peržiūrėti sutartyse ar tokios sumos nėra apibrėžiamos kaip atlygis už sutarties nutraukimą, kuris laikomas PVM apmokestinama paslauga.
2. PVM atskaitos (ne)tikslinimas
PVM atskaita – dėl paskelbto karantino sustabdyta veikla turėtų būti vertinama kaip sustabdyta dėl objektyvių priežasčių. PVM mokėtojai neturėtų tikslinti PVM atskaitos ir grąžinti atskaitytą PVM į biudžetą, už tas prekes ir paslaugas, kurios nebus panaudotos PVM apmokestinamoje veikloje.
3. Parama
Parama – teikiant paramą medikams (daiktais, pvz., įmonės produkcija), dokumentaciją galima parengti pasibaigus ekstremaliajai padėčiai, svarbu galėti įrodyti turto perdavimo faktą (tai pagrįsti gali Jūsų padarytos fotografijos ir pan.)- kitu atveju yra tikimybė, kad sąnaudos bus priskirtos neleidžiamiems atskaitymams, o PVM – neatskaitomas.
4. NT ir žemės nuomos mokesčiai
Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad mokesčių mokėtojai pagal sąrašą automatiškai atleidžiami nuo NT ir žemės nuomos mokesčių. Kiti turės teikti prašymus. Kitos savivaldybės tikėtina kad priims analogiškas nuostatas.